Thursday 13 May 2010

buat cinta hatiku..


Hari ibu..

Di kesempatan ini..aku nak ucapkan slamat hari ibu kepada my beloved mom..





Hari-hari adalah hari ibu..
Sbb..

Hari-hari aku sayang mak aku..
Tapi..

Leh gak kata yg tiap saat adalah hari ibu..
Sbb..

Xpernah aku xsayang mak aku walopon sesaat..
Ye la. .

Kalo mak marah pon..asa mcm mak jht sbb marah aku pon...
Tapi..

Dalam hati tetap sayang... =)


Semua org akn kata.. ‘my mom is the best’

So, its very subjective..suke hati la engkau nk kata papon..

Yg aku tahu..mak aku plg the bomb!!
THE BEST EVER IN THE WHOLE UNIVERSE!!

Haha..
*macam iklan honeystar lak.. =P *

Time korg skolah dulu, siang korg main2..bila dh tgh malam, baru terhegeh-hegeh nk siapkn keja skolah yg bertimbun-timbun tu.. ape mak korg akan kata??

Mst dia mrh kan? Siang main, malam br nk kalot kn?n pdn muka ko kena buat jgk2 bg siap..xleh xsiap homework!

Tak pon..ape mak korg akn kata bila korang gtau mak korg yg malas/xnak wat keja skolah??

Mak aku??
Mak kata.. “dah..dah..xmau buat xpa..xpayah buat la.. p tidoq.. biaq la keja tu”
Hehe..

Ade ke mak yang menggalakkn anak dia untuk xbuat keja skolah?
Mak aku je yg best otai mcm tuh..hehe..


My mom..

Dia seorang yang tabah..
Tabah sgt..

Byk cabaran dlm hidup dia.. tp aku saksi utama melihat ketabahan dia menempuh liku2 hidup dia..

Mak...im so proud of you..
If i could, i would like to share any burden you have to lighten it


My mom..

Dia seorang yang kuat..
Kuat sgt..
*bkn la mksd mcm badang*

Even apa jua masalah yg timbul, dia tetap kuat berdiri utk hadapi semuanya..xpernah mengalah..

Mak..i adore you..

I want to have your strength..


My mom..

Dia seorang yang penyayang dan murah ati..

Dia baik sgt..

Dia xleh tgk org len susah..dia mesti nk hulurkan bantuan.. dia xkisah sgt wang ringgit untuk anak-anak dia..sbb dia sentiasa nk anak2 dia lengkap..

Dulu..aku tepon mak..gtau nk kamus elektronik..kononnya nk guna senang..mak kata xpayah..sbb mahal..
Tp..
Pg2 keesokkannya, mak tepon aku, gtau dia nk masok duit bg aku beli kamus tu..

Mak..trima kasih sgt..it really benefits me..

I wish i could do the same to my children in future..iA..


Dulu masa aku nk minor operation kat tgn, dia teman aku dr awal smpai aku lega..
Masa operation, dia berdiri dpn pintu curi2 nk tgk aku..dia berdiri smpai suma selesai..

Besarnya pengorbanan mak...



My mom..

Dia xleh tgk org len sedeh..

If i’m happy, dia akan happy tgk anak dia happy..
Tp..

Kalo aku sdeh, aku menanges, dia xkan dapat tahan..dia akn ikot nanges..
Sbb..

Mak xleh tgk anak dia sdeh..mak sdeh bila anak dia sedeh2..


My mom..

She’s the best friend that i ever have!

I share everything with my mom..n she shares everything with me.. aku bagaikan pemegang mohor mak.. sbb we share secretsss.. =)

She can’t hide her feeling.. i’ll know if there’s anything bothering her..


My mom..

There are too many things to talk about..she is my everything..


Mak..

Tima kasih sbb bersush payah mengandungkan nina 9 bulan..
Bertarung nyawa demi membawa nina, memberi peluang untuk nina lihat dunia ni..
Tima kasih atas segala pengorbanan mak..tenaga.. wang ringgit..
I know i’m not a good daughter..
But..
I want to be good.. each day, im trying to give you my best..
Ampunkan nina..
Dosa2 nina dgn mak..salah silap nina..kekasaran bahasa nina terhadap mak..
Ampunkan nina..


Mak..

Stay strong..

Be happy..

I love you every second, minute, and everyday..

..SELAMAT HARI IBU..



..I LOVE YOU..

No comments:

Post a Comment