Tuesday 17 August 2010

adik-adikku sayang~

haa.. ni nak wat entry berbahasa melayu.
sbb??
sbb akak rs marah~
xde la nak marah mengangin k..
well, td g surau, so nmpk budak2 yg aku nmpk b4 nih.. so teringat la kemarahan aku mlm smlm yg xsempat aku luahkan kat sini sbb xsiap update lg entry2 lama.. =P

al-kisahnya, adik-adik ni dah buat akak xkhusyuk solat sunat terawikh.. huhu

kebetulan aku duduk di saf paling hadapan dan dekat dgn pntu org laki kluar msuk..

in a way, bagus adik2 ni g surau.. suatu pendedahan yg bgus.. alhamdulillah.. =)

tp....

habis je isyak, kluar, BOMMM!! main mercun!! terkejut akak n makcik2, pkcik2 tau.. huhuu~
nak tunjuk dorang ade mercun la tu..ish3..
tu satu hal..
another hal, oleh sbb aku dok saf depan, dan hanya penghadang kayu je yg memisahkan saf lelaki n perempuan, jadi dptlah belah pompuan ni nmpk belah lelaki melalui celah2 kayu tu..

tgh2 solat, mataku terlirik ke hadapan di mana aku terlihat adik2 ni. pelik.. berdiri, tp bergoyang2 dok sendeng2 kawan dia.. aku cuba untuk fokus kat solat nk hayati imam lagukan surah...

tp..
mata ni nak jgk zoom in kat adk2 yg aku nmpk celah2 kayu tu.. dok berdiri dlm saf tp kepala dok tgk kawan n mulut dok kumat-kamit 'baca surah sendiri' kat kawan dia.. (dok bersembang dgn kwn) ish3..
tp..
bila org sujud, dorg pon sujud.. haih.. kesian pakcik2 yg solat sebelah dorang.. kan dah putus saf bila adk2 yg dok kat tgh tu rupanya xsolat ikot imam.. huhu.. =(
bila time nak aminkan surah al- Fatihah, sora diorang lah yg kuat bergema sebut AAAAAMMMINNNNNNN~~

apo nak di kato~~ akak ni terganggu dek perbuatan adik2 tau wahai adk2ku syg~ huhu
jd, duhai teman2ku, remind la kat adk2 korg jgn wat mcm tu tau.. aku xde adk, xleh la nk remind.. haha.. tp kalo aku ade adk, n die wat mcm tu, benjol la kepala dia aku luku! hakhak.. *kejam~ =P
ape2pon.. kpd semua, selamat beribadah! semoga kita sentiasa khusyuk menunaikan ibadah kepada Allah S.W.T... AAAAMMMMINNNN~

No comments:

Post a Comment